cadourioptime.ro

Stiai ca... tricourile personalizate sunt cele mai cool ready-to-wear outfit-uri? 30+ noutati despre tricourile personalizate

Stiai ca... tricourile personalizate sunt cele mai cool ready-to-wear outfit-uri?

30+ noutati despre tricourile personalizate

Cand iti alegi outfit-urile, iti alegi mai mult decat un stil vestimentar, iti alegi maniera in care te exprimi, iti alegi o poveste construita in sute de ani de evolutie sociala si umana! Si pentru ca tricourile personalizate sunt unul dintre cele mai populare si apreciate obiecte vestimentare, rem as iti spunem 30+ lucruri pe care mu le stiai despre ele.

Fiind unul dintre cele mai cunoscute, lejere si utile obiecte de imbracaminte casual, tricoul a ajuns, pentru o scurta perioada de timp, in mod nedrept, in categoria hainelor banale.

Daca pana acum cateva decenii tricourile erau, de cele mai multe ori, simple sau oarecum insipide, intitial fiind utilizate doar pe post de lenjerie de corp, evolutia societatii si abordarea smart a tinutelor casual au adus stralucirea binemeritata a acestui obiect de imbracaminte care reuseste sa isi faca din ce in ce mai multi fani.

Si pentru ca cel mai tare trend este acela al valorificarii outfit-urilor noastre prin simboluri si semnificatii, pentru atunci cand iti doresti sa adopti un look urban, iti prezentam cateva aspecte mai putin cunoscute despre tricouri si tricouri personalizate:

·         Bumbacul, cel mai intalnit material din care sunt fabricate tricourile, este cultivat de oameni de mai bine de 7000 de ani. Prima dovada a utilizarii bumbacului de catre oameni a fost descoperita in Mehrgarh, una dintre cele mai vechi asezari agricole din lume, situata in Asia de Sud;

·         China si India sunt la momentul actual, doua dintre cele mai mari producatoare de bumbac din lume, cu un total de productie anuala de 61 de milioane de baloti. Cel mai mare exportator de bumbac neprelucrat este, insa America, ce detine o piata de 4,9 miliarde de dolari anual;

·         Bumbacul este mai rezistent atunci cand este ud si poate sa absoarba o cantitate de apa ce depaseste de trei ori propria greutate;

·         Printul pe textile a aparut inainte de fabricarea primului tricou. Cea mai veche metoda de personalizare a textilelor dateaza din secolul al III-lea si a fost descoperita de catre chinezi. Rudimentara, dar super cool, metoda chinezilor era destul de rapida si eficienta: pe o scandura sculptata in relief, puneau pigmentul dorit, dupa care ”stampilau” bucata de textil ce se dorea a fi personalizata. Cool, nu?

·         De-a lungul istoriei lor, tricourile au fost fabricate dintr-o mare varietate de materiale, precum: piele de aligator, poliester, aur si chiar par uman. Putin ciudat, dar nu te poti impotrivi puterii creatoare a oamenilor, nu?

·         Piata mondiala a tricourilor atinge anual, peste doua miliarde de vanzari;

·         Se crede ca originile tricourilor se regasesc in New York-ul anului 1868, cand a fost patentat all-in -one underwear sau lenjeria tip body, dedicata initial muncitorilor. La vremea respectiva, acest tip de lenjerie era cunoscuta ca „union suit” sau „costum sindical”. Vremea calda din New York a apasat butonul inventivitatii muncitorilor americani, care, pentru a se racori, au desfacut tricoul de pantaloni;

·         Desi nu se cunoaste data exacta a aparitiei tricoului asa cum il cunaostem noi astazi, aceste super obiecte vestimentare au inregistrat prima marchetare in anul 1904, fiind utilizate ca si lenjerie intima, la momentul respectiv era exclusa posibilitatea de a fi purtate zi de zi, fara a fi acoperite cu alte obiecte vestimentare;

·         Complet lipsite de „personalitate”, la vremea respectiva, tricourile aveau un pur scop utilitar. Datorita puterii de absorbtie a bumbacului, tricourile au inceput sa fie utilizate si de catre membri echipelor de fotbal american din cadrul Colegiilor;

·         In 1905, tricourile au devenit parte integranta a uniformei militarilor din US Navy, aceasta avand in componenta sa, in mod obligatoriu, un obiect de lenjerie alb, fara nasturi si ultraabsorbant;

·         Tricoul a intrat si in componenta uniformei militarilor americani – US Army in timpul primului razboi mondial;

·         Cuvantul „T-shirt” a fost utilizat pentru prima data de catre F. Scott Fitzgerald, in romanul sau „Aceasta parte de paradis”. Denumirea de azi a tricoului nu a cunoscut popularitatea pana spre sfarsitul anilor 1930;

·         Primul tricou promotional a fost realizat pentru prima data in anul 1930, pentru „Vrajitorul din Oz”;

·         Cel mai vechi tricou printat se gaseste in galeria Institutului Smithsonian si este parte a materialelor promotionale oferite de catre Guvernatorul Statului New York, Thomas E. Dewey’s, in campania sa pentru alegerile prezidentiale, iar mesajul imprimat este: „Dew-It with Dewey” -inspirat si super cool, nu?;

·         Utilizat pana in prezent pentru serigrafierea tricourilor, plastisolul, a fost inventat in 1959, oferind celor care produceau la acea vreme tricouri personalizate, o alternativa mai durabila si mai usor utilizabila pentru cernala folosita pentru imprimarea tricourilor pana la acel moment. Acesta nu doar ofera o gama mai larga de culori cu care pot fi personalizate tricourile, ci ofera si posibilitatea exprimarii creativitatii prin cresterea libertatii de exprimare a artistilor prin design. Noi suntem incantati ca evolutia nu s-a oprit si acum ne putem bucura de beneficiile imprimarii DTG, ceea ce ne permite sa fim si mai creativi si mai indrazneti in realizarea designurilor;

·         Pentru o perioada destul de lunga, am putea spune ca tricoul a fost un articol vestimentar destul de sexist ? Acesta fiind dedicat barbatilor si gandit astfel incat sa puna in evidenta trasaturile masculine, frumos conturate ale acestora;

·         Tricourile au fost facute vedete de catre starul Hollywoodian Marlon Brando. Acesta a purtat pentru prima data un tricou, fara a fi utilizat pe post de lenjerie de corp, in filmul „A street Car Named Desire”. Controversa iscata de aparitia lui Brando in tricou a dus la cresterea semnificativa a vanzarilor de tricouri in Statele Unite. Lui Marlo i se atribuie si popularizarea jensilor, pe care i-a facut vedete in filmul „The Wild One”. Alaturi de Marlon Brando, James Dean este un alt star care a popularizat purtarea tricourilor ca articol vestimentar de sine statator, si nu ca parte a lenjeriei de corp;

·         Anul 1950 si implicarea celor de la Tropix Tog prin imprimarea pe tricouri a sloganurilor si a culturii pop a adus veritabila celebritate a tricourilor. Acesta a fost momentul decisiv in lansarea tricourilor ca veritabil puratator de mesaj al culturii pop, precum si ca material promotional imbratisat de cat mai multe companii de prestigiu si nu numai;

·         Trupele Rock and Roll au fost promoterii tricourilor personalizate din perioada anilor 1960. Acestia au inceput sa isi promoveze muzica prin imprimeuri inspirate, realizate pe tricouri;

·         Simbol al miscarii Hippie de la sfarsitul anilor ’60, marca a luptei impotriva corporatiilor din Statele Unite, tricoul reuseste sa urce, pe zi ce trece, in topul celor mai vandute articole de imbracaminte;

·         Tricou personalizat, am putea spune, ca a fost si colacul de salvare al imaginii New York-ului, unul dintre cele mai apreciate si ravnite orase ale zilelor noastre. Oricat de improbabil ar putea sa para, anii ’70 au reprezentat momentul in care New York-ul a inceput sa capete stralucirea de astazi. Cunoscut ca fiind locul in care se reunesc mizeria, crimele si decadenta, campania de popularizare a marelui oras a inceput prin printarea tricourilor cu mesajul „I ♥New York” , mesaj ce a cunoscut un veritabil succes si care, de altfel, a ajutat la cresterea economica a orasului si la formarea unei imagini ce a dus la evolutia de astazi a lui Big Apple;

·         Una dintre sursele de venit ale Armatei Salvarii o reprezinta licitatia de tricouri pe care aceasta institutie o realizeaza cu tricouri pe care le primeste din donatii;

·         Reciclarea tricourilor salveaza peste 5 miliarde de tone de textile;

·         Cel mai scump tricou din lume are „modestul”  pret de 400 000 Dolari. Realizat din bumbac organic, acest „chilipir” are integrate in design-ul sau 16 diamante de 9 carate. Cu siguranta acest tricou nu este prima optiune atunci cand te gandesti ce sa porti la un gratar sau la o iesire in parc, nu?;

·         Data Phuge, cunoscut si sub numele „The Gold Man” detine un tricou realizat din 3 kg de aur. Valoarea acestuia este estimata la 250 000 dolari.

·         Cel mai mare tricou din lume are aproximativ 93.26 m lungine si 62.78m latime. „Micutul” a fost desfacut complet in octombrie 2014, in Brazilia;

·         Daca vrei sa incercuiesti pamantul si ai vrea sa iti lasi semne in urma, ca sa nu uiti de unde ai plecat, pentru a face turul complet si a acoperi intreaga suprafata a cercului ce inconjoara pamantul, ti-ar fi necesare doar 56 miliarde de tricouri masura M;

·         Fiind ele insele vedete, tricourile reusesc sa popularizeze cu usurinta personalitati si branduri de renume. In 1977 au fost comercializate tricouri Farrah Fawcett in valoare de 8 milioane de dolari. De asemenea, Coca Cola a fost primul mare brand din lume care s-a promovat prin distribuirea de tricouri personalizate si uite unde a ajuns!;

·         Fabricarea tricourilor presupune un proces destul de costisitor din punct de vedere al resurselor naturale. Sunt necesari 2700 litri de apa pentru a face un singur tricou. Cu aceasta cantitate de apa o persoana s-ar hidrata perfect, pentru o periaoda de 900 de zile;

·         Tehnologia reuseste sa surprinda si atunci cand este vorba de tricouri. Pe langa imprimanta DTG, care permite printul cu rezolutie fotografica pe tricou, TShirtOS reuseste sa te dea pe spate! Acesta are tesut pe partea din fata un ecran LCD. Acesta afiseaza de la modele grafice, poze, pana la statusuri din retelele de socializare. Nu da fuga sa il cauti in magazine! Momentan este in stadiul de prototip si inca nu poate fi cumparat;

·         Daca ai chef sa sarbatoresti ziua celui mai popular si iconic articol de imbracaminte, afla ca o poti face tocmai de ziua a Internationala, stabilita pe data de 21 Iunie;

·         Daca piata de tricouri ti s-a parut atragatoare si crezi ca productia de tricouri te poate transforma intr-un business man de succes, afla ca tricourile iti pot aduce bani si fara sa le fabrici! Jason Sadler este dovada faptului ca totul este posibil in lune si mai ales peste Ocean. Acest domn, a devenit milionar purtand tricouri personalizate cu logo-uri si mesaje ale brandurilor. El poarta un tricou diferit in fiecare zi. Business-ul lui a cunoscut atat de mult success, incat a angajat alte personae care sa poarte tricourile personalizate;

·         Tricourile reprezinta mai mult decat un simplu articol vestimentar, acestea pot fi transformate in veritabile declaratii si stari de sprit prin imprimeurile realizate. O dovada in acest sens este reprezentata de miscarea provocata de banarea melodiei „Relax” de catre  BBC, in 1984. Scrisa de  Frankie Goes si produsa de Paul Morley, melodia a atins maximum de popularitate datorita protestului lui Paul Morley, protest realizat prin imprimarea cu litere de tipar a cuvintelor melodiei banate pe o linie de tricouri ce a purtat numele „FRANKIE SAYS RELAX”. Imbracate de nume grele ale Hollywood-ului, precum Jennifer Anniston sau Homer Simpson, tricourile au devenit „vedete” veritabile, popularizand astfel si melodia ce altfel, poate ca nu ar fi ajuns la un asemenea succes.

De la aparitia sa si pana in prezent, tricoul a strabatut un drum plin de succes, transformandu-se, asa cum spuneam, in purtatoare de cuvant ale protestelor, ideilor si starilor despirit, in veritabile masinarii de marketing sau in modalitati prin care iti poti face cunoscute bucuriile, ideile sau chiar placerile.

Transformandu-se din lenjerie de corp in obiecte vestimentare ce poarta semnaturi ale marilor designeri: D&G, Armani, Dsquared; tricourile imprimate sunt unul dintre cele mai intalnite outfit-uri de la ora actuala, iar lejeritatea si utilitatea lor le ofera si pentru viitor primul loc in preferintele oamenilor de toate categoriile si varstele.

Daca si tu iti doresti un articol vestimentar care sa se poata asorta cu orice, de la starea ta de spirit si pana la celelalte articole vestimentare care iti compun tinute, in magazinul nostru online de cadouri personalizate poti gasi acel model care sa te faca sa te indragostesti de la prima purtare!

Fie ca vrei una dintre propunerile noastre de design sau ca ai tu o idee de imprimeu care ti s-ar potrivi perfect, in magazinul nostru online aceste dorinte iti pot deveni realitate!

Te asteptam cu o colectie impresionanta de tricouri personalizate, de la tricouri cu varsta, tricouri pentru cupluri, tricouri cu zodii, pana la mesaje super funny, profunde sau pur si simplu super simpatice.

Viziteaza-ne shop-ul – www.cadourioptime.ro- si nu vei regreta!